Voting Rating: 4.5 / 26 votes Vote: * 1 * 2 * 3 * 4 * 5 Similar * All Because

vineri, 10 iunie 2011

Intelepciunea vietii

Intelepciunea vietii

~ de Bruno Ferrero

Era odata un rege care-si petrecuse viata purtand razboaie si adaugand noi pamanturi imparatiei sale. La saizeci de ani isi dadu seama ca nu invatase prea multe despre viata si despre rostul ei. Ii chema deci pe toti boierii si sfetnicii sai si le porunci:
„Luati toti banii din visteriile mele si mergeti in cele patru colturi ale pamantului si cautati carti de intelepciune, caci as vrea in sfarsit sa cunosc adevarata intelepciune a vietii.”

Sfetnicii luara sacii cu galbeni si se raspandira in toate colturile pamantului. Se intoarsera dupa sapte ani urmati de 40 de camile incarcate cu tot felul de carti mari si mici. Un adevarat munte de carti rare.
Vazandu-le, regele spuse:
- Am 67 de ani, nu voi reusi niciodata sa citesc toate aceste carti. Faceti-mi un rezumat!

Fura chemati cei mai mari oameni de litere din lume, care se pusera pe treaba, iar dupa sapte ani ii inmanara regelui un stralucit rezumat al acelei comori de intelepciune. Dar cu acest rezumat tot mai puteai incarca 7 camile.

- Am deja 74 de ani – spuse regele. Nu am timp sa citesc totul. Rezumati si mai mult.
Se facu deci rezumatul rezumatului pentru care mai trebuira inca 7 ani la capataiul carora inteleptii incarcara o camila.

- Am trecut de 80 de ani – spuse regele tot mai slabit. Vederea imi slabeste. Nu voi reusi niciodata sa citesc toate aceste carti. Rezumati inca si mai mult!
Inteleptii se pusera pe treaba si timp de sapte ani lucrara zi si noapte. Rezultatul fu o singura carte. O carte care cuprindea toata intelepciunea pamantului.

In acea clipa, un valet dadu buzna peste intelepti:
- Repede, duceti cartea regelui. E pe moarte.

Regele avea acum 88 de ani, statea in patul lui si era pe moarte.
Cel mai intelept dintre intelepti se apropie de imparat care ii sopti la ureche cu suflarea slabita:
- Rezuma-mi, rogu-te, toata stiinta, toata intelepciunea lumii intr-o singura fraza...

- Iat-o inaltimea voastra: «Traieste momentul prezent.»